Swishfund is één van de eerste fintech-kredietverstrekkers van Nederland. Met innovatieve bedrijfsfinancieringen ondersteunen zij ondernemers om zo efficiënt en flexibel mogelijk toegang te krijgen tot kapitaal.
Merkverhaal
Devion’s strategie- en productieteam heeft Swishfund geholpen het merk bewegend in de markt te positioneren. Waarbij het verhaal en de videocontent op basis van emoties en associaties een verbinding maken met ondernemers die behoefte hebben aan bedrijfsfinanciering.
Zekerheid en positiviteit
We hebben gezamenlijk de belangrijkste eigenschappen en behoeftes van de doelgroep gedefinieerd. Het gaat in de basis om ondernemers die van aanpakken houden en met vertrouwen vooruit willen met hun onderneming. Dit wilden we laten terugkomen in de beeldtaal en sfeer van Swishfunds visuele uitingen, maar ook onderstrepen met een matchende tagline. ’Met zekerheid doorpakken’ draagt alle elementen in zich die van belang zijn voor de doelgroep.
'Met zekerheid doorpakken'
‘Zekerheid’ staat zowel voor geld als voor de letterlijke zekerheid – en daarmee de rust en het vertrouwen – om verder te kunnen met de onderneming en kansen te grijpen die anders zouden blijven liggen. ‘Doorpakken’ verwijst naar de intentie en het karakter van veel ondernemers. De combinatie van deze elementen geeft tenslotte aan dat doorpakken pas echt goed kan als je zekerheid hebt.
Klanten
Ondernemers vertrouwen geven om door te pakken.
Emotie
Zekerheid
Fotografie
Naast bewegende content is er fotografisch materiaal gemaakt. De fotografie is een verlengstuk van de branding- en campagne-uitingen en geven daarnaast Swishfund een gezicht. In de fotografie zijn ondernemers te zien waarin de doelgroep zich kan herkennen, zowel wat betreft de positieve, daadkrachtige karakters als de type branches waarin ze werkzaam zijn.
Ook de maximale potentie van video benutten?